Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2

υπό κατασκευή

Τα δικαιώματα των παιδιών-

Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά



 Δικαιώματα του παιδιού ΕΔΩ

ΚΙ ΕΔΩ

τροχός δικαιωμάτων

"Η ζωή στη Λουλουδούπολη": ένα παραμύθι για τα δικαιώματα των παιδιών ΕΔΩ

Εκπαιδευτικό Υλικό για το Ρατσισμό και τη Διαφορετικότητα ΕΔΩ

1.Γίνεται μια πρώτη εισαγωγή στα δικαιώματα του παιδιού μέσα από την οικογένειά μας.

Ζητώ από τους μαθητές να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους σε μία κόλλα Α4, δίνοντας ένα πρότυπο. Οι μαθητές κάνουν τη ζωγραφιά τους στο σπίτι και τη φέρνουν στην τάξη την πρώτη ημέρα του προγράμματος. Παρουσιάζουν τις ζωγραφιές στην τάξη. Εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές.

Καλώ τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών
(brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων
ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών. Εννοιολογικής χαρτογράφησης (π.χ. Bubbl.us).

Προβάλλω στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική
μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη . Όλοι μαζί συζητούν για τις
οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.







 

  2.Η Μόνα σε καινούργιο σχολείο. Ανάγνωση κι επεξεργασία του παραμυθιού. Θίγονται τα θέματα της αποδοχής, της διαφορετικότητας, των κοινωνικών προβλημάτων . Τα παιδιά ακούν το παραμύθι μέχρις ενός σημείου και καλούνται να συνεχίσουν την ιστορία. Τα παιδιά καταγράφουν τα συναισθήματά τους και ζωγραφίζουν, ενώ ο Λαέρτ ζωγράφισε τη Λειλά που δεν έχει να φάει στην Αφρική
 3.   1.Παιχνίδι με το ΝΑΙ και το ΟΧΙ: Τα παιδιά διατάσσονται σε δυο παράλληλες σειρές. Μπροστά τους τοποθετούμε 2 καρέκλες που στη μία βάζουμε τη ταμπέλα ΝΑΙ και στην άλλη ΟΧΙ. Μόλις ακούσει το πρώτο ζευγάρι φράση από τη νηπιαγωγό όπως π.χ. " πρέπει να χτυπάμε τους συμμαθητές μας πρέπει να τρέξει και να καθίσει στην καρέκλα με το ΟΧΙ. Όποιος προλάβει να καθίσει πρώτος είναι και ο νικητής. 
2.Γινόμαστε τυφλά παιδάκια
  Αναλαμβάνουμε δράση (μαζεύω καπάκια, χαρίζω χαμόγελα) για την υποστήριξη αυτών των ανθρώπων μαζεύοντας καπάκια για το σύλλογο ΒΗΜΑΤΙΖΩ του Κιλκίς
 

4.«Όλοι είμαστε διαφορετικοί» 
Βλέπουμε μια σειρά βιβλίων με παιδιά διαφορετικών εθνικοτήτων μιας και στην τάξη υπάρχουν παιδιά από Ρουμανία και Βουλγαρία. -Συζητάμε για τα παιδιά από : α) διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, β) διαφορετικές εθνικές-φυλετικές ομάδες, γ) διαφορετική ενδυμασία, δ) διαφορετική εξωτερική εμφάνιση 
 

5.Επεκταθήκαμε και στην ευγένεια και την αγένεια για να διορθωθούν κάποιες συμπεριφορές. Συζητάμε.  Έχουμε 2 σπιτάκια της ευγένειας και της αγένειας και καλούνται τα παιδιά να ταξινομήσουν τις προτάσεις που τους δίνονται.
 

6.-  Είδαμε το dvd της UNICEF και καταλάβαμε τη μεγάλη προσφορά Είδαμε στο you tube video, με τα παιδιά της Αφρικής που έτρωγαν σε συσσίτια.

 - Είδαμε video με κινούμενα σχέδια για τα παιδιά που ζουν σε εμπόλεμες περιοχές και τι κάνει η UNICEF για να καλυτερέψει τη ζωή τους.

 -video με τα δικαιώματα των παιδιών

-video-ΣαχέλΑφρική-σημαίνουμε συναγερμό

-Γράφουμε τα δικαιώματα των παιδιών στο βιβλιαράκι μας  και το δείχνουμε στους γονείς μας


  Προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής


Τα Σήματα του Κ.Ο.Κ -Σύρε σωστά τις εικόνες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου