Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016



             ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ                   
                                  

 Αποτέλεσμα εικόνας για animations gifs cars

η βιβλιογραφία μας

Πίνακες αναφοράς-Με τι ταξιδεύουμε;









τα μέσα μεταφοράς κι ΕΔΩ

Ας δούμε τα κυριότερα από κάθε ομάδα


ΠΟΔΗΛΑΤΟ

 Αν ρωτήσετε τα νήπια :"πώς θα μπορούσαμε να μετακινηθούμε , χωρίς να μολύνουμε το περιβάλλον ;" , σίγουρα μια από τις απαντήσεις που θα πάρετε θα είναι και το ποδήλατο και τότε μη χάσετε την ευκαιρία να ασχοληθείτε  με αυτό !





Επιγονατίδες, επιαγκωνίδες και κράνος ως προστασία στη χρήση ποδηλάτου-παρατήρηση στην τάξη

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
  • Ζητάμε από τα παιδιά να μας αφηγηθούν δικές τους εμπειρίες

  • Ποια τα είδη των αυτοκινήτων

  • Τα καύσιμα
  • Ποια μέσα δίνουν γρήγορη κίνηση
  • Τι ταχύτητες αναπτύσσουν
  • Η αξία του αυτοκινήτου στην πρόοδο και τον πολιτισμό
  • Προσοχή και σωστή οδική συμπεριφορά
  • Τα πρώτα αυτοκίνητα
πλεονεκτήματα -μειονεκτήματα


Πλαστικοποιημένες καρτέλες για τη σωστή και λάθος συμπεριφορά μας στο αυτοκίνητο στη μηχανή και γενικά στο δρόμο με το όχημά μας. Συζήτηση στην παρεούλα μετά την παρατήρηση των καρτελών.



 Τι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην πόλη εκτός από το αυτοκίνητό μας


ΤΡΕΝΟ  

πίνακες αναφοράς για το τρένο




είδη τρένων
επιβατικά, εμπορικά, φορτηγά



 
Στις ράγες πάνω προχωρά

του- του όλο σφυρίζει

βαγόνια σέρνει στη σειρά

και το ταξίδι αρχίζει

-Με αφορμή το παραπάνω αίνιγμα ξεκινάμε τη συζήτηση ως προς το τρένο

  • Ποια τα είδη των τρένων
  • Από τι αποτελείται ένα τρένο
  • Τι υπάρχει σε ένα σιδηροδρομικό σταθμό
  • Ποιοι άνθρωποι εργάζονται σε αυτά
  • Τα πρώτα τρένα

  • Σύγκριση αυτοκινήτου – τρένου
  • Βρίσκουμε στο χάρτη το σιδηροδρομικό δίκτυο

  • Ζωγραφίζουν το αίνιγμα
  • Γράφουμε με αλάτι τη λέξη τρένο

  • παιχνίδι: ένα αυτοκινητάκι τρέχει τρέχει και που να σταματήσει; 
  • Ταξιδεύουμε με το τρενάκι μας στην Ελλάδα. Ο προορισμός μας; Πόλεις και χωριά που αρχίζουν από Τ









(ΤΟ ΠΛΟΙΟ)

-Αφού παρακολουθήσουμε το παραπάνω, αρχίζουμε τη συζήτηση ως προς:

  • Πως κινείται ένα πλοίο
  • Ποια τα καυσιμά του
  • Τα είδη πλοίων
  • Το λιμάνι και οι άνθρωποί του
  • Τα μεγαλύτερα λιμάνια στη χώρα μας
                  πίνακες αναφοράς με τα μέσα της θάλασσας



                      και οι θάλασσες έχουν ¨δρόμους¨
                     


                    

  Τα σύγχρονα και κοινώς χρησιμοποιούμενα πλοία κατατάσσονται στις εξής κατηγορίες:
  1. Αναψυχής
  2. Εμπορικά
  3. Πολεμικά
  4. Ειδικά σκάφη
    Αναψυχής





Τα σκάφη αναψυχής είναι κυρίως μικρά πλοία, ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα (γιώτ) τα οποία χρησιμοποιούνται για μικρές αποστάσεις με μικρό και όχι ιδιαίτερα εξειδικευμένο πλήρωμα. 
Τα σκάφη αυτά κατασκευάζονται συνήθως από πλαστικό (φαϊμπεργκλας) και σπανιότερα ξύλο. 
επιβατικά
 Φέρι μποτ: πλοίο που μεταφέρει επιβάτες και αυτοκίνητα

 Δελφίνι

καταμαράν

ποταμόπλοιο


εμπορικά
διακρίνονται σε μεταφορείς κοντεϊνερς, πλοία ειδικού φορτίου (πλωτά ψυγεία, τσιμεντοφόρα κλπ.), μικρά τάνκερ, μεγάλα τάνκερ και σουπερτάνκερ.

Πολεμικά πλοία

Παγοθραυστικά-Ναυαγοσωστικά-Πλωτά Νοσοκομεία-Πλωτά Ξενοδοχεία





  • Τα πλοία και ο άνεμος Βάζουμε χάρτινα καραβάκια σε μια λεκάνη με νερό και φυσάμε

Ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν τα καραβάκια μας?
  • Τα πλοία και η άνωση- Ρίχνουμε ένα φουσκωμένο μπαλόνι στο νερό και τα παιδιά το βουλιάζουν.Μια δύναμη το ωθεί προς τα πάνω(άνωση)

  • Ρίχνουμε αντικείμενα που δεν βουλιάζουν.Είναι ελαφριά και η δύναμη της άνωσης μεγαλύτερη

Ρίχνουμε βαριά αντικείμενα, τα οποία βουλιάζουν.Η άνωση είναι μικρότερη από το βάρος
  •  Εκτόπισμα και όγκος Γεμίζουμε ένα ποτήρι ως ένα σημείο με νερό Τραβάμε μια χρωματιστή γραμμή

  • Ρίχνουμε διαδοχικά μέσα πέτρες διαφόρων μεγεθών.Διαπιστώνουμε ότι,όσο μεγαλύτερη είναι η πέτρα, τόσο πιο ψηλά ανεβαίνει το νερό
Τέλος,μετά τους πειραματισμούς,τα παιδιά βγάζουν τα συμπεράσματά τους για την πλεύση των πλοίων και τα καταγράφουν(Πειράματα στο Νηπιαγωγείο Αγγελική Θάνου)
           πειράματα  
άνωση:αντικείμενα που επιπλέουν και άλλα που βυθίζονται
πόσα αντικείμενα βυθίστηκαν;πόσα επιπλέουν;γιατί;
τι συμβαίνει στη θάλασσα;


Βρίσκουμε στο χάρτη τα σημαντικότερα ελληνικά λιμάνια



(ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ)
πίνακες αναφοράς για το αεροπλάνο




 

 

                                             παλιά αεροπλάνα
               Η πρώτη πτήση αεροπλάνου, το Wright Flyer στις 17 Δεκεμβρίου 1903
πολεμικό αεροπλάνο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου





  • Διαβάζουμε τον μύθο: Ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος
  • Συζήτηση για το αεροπλάνο
  • Πως κινείται
  • Τα καύσιμά του
  • Το αεροδρόμιο και οι άνθρωποι που δουλεύουν σ’αυτό
  • Τα είδη του
  • Χρήσεις του αεροπλάνου
  • Τύποι αυτών
  • Διαφορές και ομοιότητες με τα μέσα της ξηράς
  • Τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας μας
  • Τα πρώτα αεροπλάνα
  • Τι κάνει το αυτοκίνητο(τρέχει)
  • Τι κάνει το τρένο(σφυρίζει)
  • Το καράβι (πλέει)
  • Το αεροπλάνο;
  • τη συνέχεια δείχνουμε εικόνες επαγγελμάτων που σχετίζονται με τα μέσα συγκοινωνίας και μας δίνουν το ανάλογο ρήμα π.χ αχθοφόρος-κουβαλώ

απογείωση και προσγείωση στα παρακάτω video

ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ"

επάγγελμα αεροσυνοδός











παιχνίδια



από το διαδίκτυο τα παρακάτω

 1.   Μαθαίνω τα Μέσα Μεταφοράς και τα          Οχήματα Η Γειτονιά των Λέξεων

             2.    Μαθαίνω τα Οχήματα

3.Ο Snuffel τραγουδα για το ποδήλατο

    4.   Τα Μέσα Μεταφοράς - Τα Αεροπλάνα

5.ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

6.Μάθετε στα παιδιά τα Οχήματα! Ελληνικά παιδικά τραγούδια

7.Τα παλιά Μεταφορικά Μέσα














επισκέψεις 
1.Επίσκεψη σε αποθήκη ελικοπτέρων στο χωριό μας
ελικόπτερο ψεκαστικό για τα κουνούπια

επιβατικό, μεγαλύτερο και γρηγορότερο



                       επίδειξη του εσωτερικού του ελικοπτέρου
                               


                   και ένα αεροπλανάκι για λόγους διαφήμισης
                             είναι από ύφασμα για να είναι ελαφρύ αλλά με μεγάλη μηχανή
2. Μέσα μεταφοράς και λεωφορείο-ο οδηγός μας ενημερώνει για αυτό το μέσο και μας δείχνει τα κουμπιά, την τηλεόραση, την τουαλέτα που διαθέτει
                                                       να και η  τηλεόραση
        
 3.Μετά από πρόσκλησή μας στο νηπιαγωγείο ο πατέρας του Παναγιώτη με το τρακτέρ του μας ενημέρωσε για τη χρήση αυτού του μέσου, ποιες δουλειές κάνει. Όσα από τα παιδιά ήθελαν το παρατήρησαν και εσωτερικά

 
                  που μπαίνει το καύσιμο στο τρακτέρ

                           έτοιμο το τρακτέρ για όργωμα

4. Ενημερωθήκαμε  για ένα άλλο μέσο μεταφοράς, τη μοτοσικλέτα, για την κατασκευή της, τα καύσιμα, τον τρόπο οδήγησης και ασφάλειας


παιδάκι του νηπιαγωγείου μας έφερε το μηχανάκι του που φυσικά "δεν έχει βενζίνη και δεν το οδηγεί"

 ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
  1. μιμούμαστε τα μέσα μεταφοράς με το σώμα μας
                                τούνελ και αυτοκίνητο
                                                          2.          βαρκούλα
      3.μέσο μεταφοράς και επιβάτες, ο οδηγός μπροστά και πίσω οι επιβάτες με κλειστά μάτια

έγινε και μια σύντομη αναφορά στην κυκλοφοριακή αγωγή -
παρατηρήσαμε πλαστικοποιημένο υλικό με σήματα, συμπεριφορές πεζών και οδηγών, αμαξίδια ΑΜΕΑ κτλ, σήματα κυκλοφοριακής αγωγής

 

 
 δραματοποιήσαμε την κυκλοφορία οχήματος ανάλογα με το σήμα κυκλ. αγωγής που βλέπει ο οδηγός



Τα παιδιά κατασκεύασαν σήματα, τα έκοψαν στη μέση και τα κόλλησαν στα ρούχα τους. 
Τα παιδιά κινούνταν στο χώρο στο ρυθμό της μουσικής ενώ στο σταμάτημά της έβρισκαν το παιδί με το αντίστοιχο μισό σήμα.

τα μισά μας σηματάκια , είμαστε έτοιμοι...
 Χορεύουμε και στο σταμάτημα της μουσικής πιανόμαστε με το φίλο μας που έχει το αντίστοιχο μισό σχήμα και τον χαιρετάμε. Το παιχνίδι συνεχίζεται ανάλογα αλλάζοντας κάθε φορά τα σχήματα μεταξύ τους




4.Ποιο είναι το μεταφορικό μέσο του ανθρώπου;Μα φυσικά τα πόδια του...εύκολη απάντηση...Για να το δυσκολέψουμε λίγο.....Για να προσπαθήσουμε να περπατήσουμε με οποιοδήποτε άλλο μέλος του σώματος εκτός από τα πόδια...



                                      ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
1.ομαδοποίηση, κατηγοριοποίηση
Χωρίσαμε τα μεταφορικά μέσα σε ξηράς, αέρα και θάλασσας....Χρησιμοποιήσαμε αρχικά τα παιχνίδια.Τα παιδιά διάλεγαν στην τύχη και τα τοποθετούσαν στο κατάλληλο στεφάνι...






2.Αριθμοί
Α.Μετρήσαμε τα αντικείμενα και βρήκαμε ότι έχουμε μόνο 2 της θάλασσας, 6 του αέρα και 37 της ξηράς
-ποια ομάδα έχει τα περισσότερα;
-ποια τα λιγότερα;
-Απλώνουμε στη μοκέτα κάρτες τρένων με διαφορετικό αριθμό βαγονιών
-Μετρούν τα βαγόνια-
Χωρίζουν σε ομάδες τα τρένα με τον ίδιο αριθμό βαγονιών
Β.Με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού:Ο λαίμαργος τουνερόδρακος….

……Μαθαίνουμε την έννοια της ανισότητας


  • Γραμμές Ένα τρελο…. λεωφορείο ξεκινάει από τη στάση και αρχίζει μια ξέφρενη πορεία Έτσι γνωρίζουν την ευθεία,πλάγια,καμπύλη,κάθετη και τεθλασμένη γραμμή











                                     3.  αντιστοίχιση




                                                   







                  3.σύγκριση και διάταξη με βάση το μέγεθος
                                     4.ταξινόμηση-κόψε και κόλλησέ τα σωστά

                                                        





  5.Αναγνώριση των σχημάτων των αντικειμένων


6.Διδασκαλία λέξεων: κάτω, πάνω, πίσω, μπροστά, δίπλα, μέσα, έξω, μακριά, κοντά, ανάμεσα 

Φωνολογική επίγνωση

  • Βρίσκουμε λέξεις από Π όπως ποδήλατο, ποδηλάτης, πόδια, πεζός, πεζόδρομος, περιπολικό, προσοχή

  • Από Α, ασθενοφόρο, αστυνομικός, αεροπλάνο, ασφάλεια, ατύχημα 
  • Είδαμε το αλφαβητάρι της κυκλοφοριακής αγωγής
εικαστικά 
αερόστατο
                                                              
 

                   αεροπλανάκια με ρολό από χαρτί υγείας


πύραυλος με στάμπα παλάμης και χαρτί γκοφρέ
         Κατασκευή γκαράζ με ανακυκλώσιμα κουτιά


                              Μέσα μεταφοράς και θέατρο






      Μουσική
τραγούδια
1.

ΤΟ ΤΡΕΝΟ

Τσαφ-τσουφ, τσαφ-τσουφ

 το τρένο περνά

Τσαφ-τσουφ

περνά και σφυρά



Τσαφ-τσουφ, τσαφ-τσουφ

 πωπώ τι καπνός

Τσαφ-τσουφ, τσαφ-τσουφ

τι μαύρος καπνός!



Τσαφ-τσουφ, τσαφ-τσουφ

 μια παει γοργά

Τσαφ-τσουφ, τσαφ-τσουφ

μια παει αργά



Τσαφ-τσουφ, τσαφ-τσουφ,

Τούουου!!

2.
Μικρό αεροπλάνο
πετά πολύ ψηλά
γερή η μηχανή του
κι ατσάλινα φτερά.
Πετά πάνω σε πόλεις
σε κάμπους σε βουνά,
στα σύννεφα ανεβαίνει
μας βλέπει τόσους δα.
Τελειώνει το ταξίδι
και θα προσγειωθεί
για δες πως χαμηλώνει
και ακουμπά στη γη.



3. Βγαίνει η βαρκούλα, βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά από το περιγιάλι, βαρκούλα, βαρκούλα, από το περιγιάλι, βαρκούλα του ψαρά. 
Κι απλώνει ο ναύτης κι απλώνει ο ναύτης με χαρά τα δίχτυα του και πάλι, βαρκούλα, βαρκούλα, τα δίχτυα του και πάλι, βαρκούλα του ψαρά. 
Το φεγγαράκι, το φεγγαράκι το γιαλό τον κάνει σαν καθρέφτη, βαρκούλα, βαρκούλα, τον κάνει σαν καθρέφτη, βαρκούλα του ψαρά.
 Και κάθε ψάρι και κάθε ψάρι παχουλό μέσα στα δίχτυα πέφτει, βαρκούλα, βαρκούλα, μέσα στα δίχτυα πέφτει, βαρκούλα του ψαρά. 
Τράβα το δίχτυ, τράβα το δίχτυ ψαρά, σου ψαρά, κι αγάλια να μη σπάσει, βαρκούλα, βαρκούλα, κι αγάλια να μη σπάσει, βαρκούλα του ψαρά.
 θαρρώ, πως τούτη την φορά χιλιάδες έχεις πιάσει βαρκούλα, βαρκούλα, χιλιάδες έχεις πιάσει βαρκούλα του ψαρά.
 Πολύ κουράστη.. πολύ κουράστηκες ψαρά τα ψάρια είναι δικά σου βαρκούλα, βαρκούλα, βαρκούλα του ψαρά. 
 Και πούλα τα και πούλα τα στην αγορά να θρέψεις τα παιδιά σου βαρκούλα, βαρκούλα, να θρέψεις τα παιδιά σου βαρκούλα του ψαρά.

4. Το ναυτάκι του Αιγαίου 










                                     κάρτα γενεθλίων του Παναγιώτη που έκανε τα γενέθλιά του στην τάξη στις 1-11-2019

μετάβαση
8/11/2019: επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο και παρακολούθηση παιδικής ταινίας από κοινού με τους μαθητές του(η ομαλή μετάβαση στο δημοτικό σχολείο ξεκινά από πολύ νωρίς διότι οι σχολικές μονάδες έχουν κοινό προαύλιο και πολλές εκδηλώσεις οργανώνονται συλλογικά)










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου